Rekrutacja pracowników. Najważniejsze trendy w 2016 roku
2016/1/13 20:10:00
Działania pracodawców i rekruterów w zakresie pozyskiwania nowych pracowników są w uzależnione od wielu czynników. Wpływa na nie ma m.in. koniunktura, rozwój technologii czy nowe pokolenia kandydatów na rynku pracy. Ci, którzy chcą w tym roku przyjąć pracowników powinni pamiętać o śledzeniu najnowszych zmian dotyczących rynku zatrudnienia. Jakie trendy w rekrutacji w 2016 roku należy mieć na uwadze, prognozują eksperci LeasingTeam Group.
Dojrzałe organizacje mają świadomość, że o ich przewadze konkurencyjnej decydują pracownicy, dlatego planując działania i inwestycje w nowym roku nie zapominają o pozyskiwaniu kandydatów. Rekrutacja jest niezwykle dynamicznie ewoluującą dziedziną, której kierunek rozwoju silnie determinują uwarunkowania rynkowe, rozwój technologii i zmieniające się przyzwyczajenia i oczekiwania kandydatów. Kto zatem chce sięgać po talenty, musi być na bieżąco z zachodzącymi zmianami. Jakich trendów w pozyskiwaniu i rekrutowaniu pracowników możemy spodziewać się w 2016 roku? Sprawdźmy.
Walka o talenty w mediach społecznościowych
W ostatnim czasie rynek pracy diametralnie się zmienił. Efektem dobrej koniunktury i stabilnego wzrostu gospodarczego jest coraz większe zatrudnienie, a co za tym idzie rosnący popyt na pracowników. Firmy częściej szukają ludzi do pracy, ale mają znacznie większy problem ze znalezieniem kandydatów o odpowiednich kwalifikacjach. Od pewnego czasu mówi się wręcz o powrocie rynku pracownika. To zjawisko staje się coraz bardziej rozpowszechnione i wygląda na to, że w 2016 r. dalej będzie się umacniać. Prognoza ta jest optymistyczna dla kandydatów, ale już niekoniecznie dla pracodawców i rekruterów. Nie powinni się nią przejmować ci, którzy przez ostatnie lata zainwestowali w employer branding, nowe rozwiązania technologiczne w obszarze HR i dysponują narzędziami, które pozwolą im zatrzymać najcenniejszych pracowników lub ułatwią zdobycie nowych. Teraz firmy walcząc o kandydatów ze swoją konkurencją będą musiały jeszcze częściej sięgać po tzw. pasywnych kandydatów, którzy w danej chwili nie są zainteresowani zmianą pracy. W tej sytuacji pozyskiwanie kandydatów nie może się już ograniczać tylko do zamieszczenia ogłoszenia w sieci i wyczekiwania na spływ aplikacji. Specjaliści do spraw rekrutacji będą musieli biegle posługiwać się mediami społecznościowymi, aby skutecznie docierać do talentów w sieci, nawiązywać z nimi kontakt i skłaniać ich do udziału w procesie rekrutacji.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »