kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Spada zadowolenie z pracy
2008/5/14 2:01:06

Jak wynika z badań TNS OBOP, Polacy są obecnie mniej zadowoleni z pracy, niż to miało miejsce rok temu. W 2007 r. satysfakcja pracowników była na poziomie 49 punktów, natomiast w 2008 r. wyniosła już tylko 43 punkty – wynika z Indeksu Satysfakcji Pracowników, opracowanego zgodnie z metodologią TRIM.

Rynek pracy w ostatnim okresie przechodzi duże zmiany, co ma swoje odzwierciedlenie w zadowoleniu pracowników, które ma tendencję spadkową. W 2007 r. Polacy byli umiarkowanie zadowoleni ze swojej pracy, natomiast w roku 2008 wskaźnik satysfakcji spadł, co oznacza, że ogólne zadowolenie z pracy jest na niskim poziomie. Istnieją duże rozbieżności w rodzaju wykonywanej pracy oraz satysfakcji z niej płynącej. Najbardziej zadowolonymi pracownikami są osoby pracujące w biurach (88% zadowolonych), natomiast najmniej – robotnicy niewykwalifikowani oraz robotnicy rolni (28% zadowolonych).

W ostatnim czasie odnotowuje się w Polsce spadek bezrobocia (które obecnie wynosi 11,1%). Na rynku obserwuje się walkę firm zarówno o pracowników fizycznych, jak i specjalistów, tym bardziej, że dla wielu osób atrakcyjną alternatywą, w porównaniu do pracy w kraju, okazuje się praca za granicą. Mamy do czynienia z rynkiem pracownika, a nie pracodawcy – zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) w ciągu ostatniego roku liczba osób zwalnianych przez pracodawców zmalała aż o 30,6%, podczas gdy o 12,5% wzrósł odsetek osób, które z różnych powodów same rezygnowały z pracy. Skąd więc bierze się obserwowalny spadek satysfakcji Polaków z pracy?

„Spadek zadowolenia pracowników może mieć wiele przyczyn. Obecna sytuacja na rynku pracy może powodować wzrost wymagań pracowników względem pracodawców, dlatego też firmy, zdając sobie sprawę z roli pracownika w budowaniu siły rynkowej firmy, powinny prowadzić ciągły monitoring środowiska pracowniczego. Analiza poziomu zadowolenia pracowników oraz identyfikacja elementów, które wzmacniają zaangażowanie i lojalność - dostarczają niezbędnych informacji do tworzenia strategii rozwoju firmy, co umożliwia również wczesną diagnozę zjawisk wewnętrznych, negatywnie wpływających na firmę” – komentuje Agata Kuśnierek, badacz rynku w Sektorze Badań Finansowych i Usług Profesjonalnych TNS OBOP, specjalizująca się w zakresie badań satysfakcji pracowników.


TNS OBOP
Oprac: Aleksandra Dudzisz

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: TNS OBOP, praca, zadowolenie


 


 


 
Przepis dnia: Pavlova biała z kiwi

Uzależnia i powoduje, że ci którzy szukali dotąd zastosowania dla "nadmiarowych" białek, mają problem co zrobić z żółtkami.»