Polskie kobiety są najbardziej przedsiębiorcze spośród przedstawicielek płci pięknej w całej Europie! Z danych statystycznych wynika, że 39% małych i średnich firm w Polsce należy do pań, a najbardziej „kobiece” branże to przede wszystkim handel i usługi. Wśród powodów, dla których kobiety zakładają własne firmy najczęściej wymieniane są trudności w znalezieniu dla siebie interesującego zajęcia i chęć uniknięcia działań dyskryminacyjnych. Samozatrudnienie daje paniom większą samodzielność i możliwość samostanowienia o sobie, pozwala także na swobodniejsze godzenie pracy zawodowej z wykonywaniem obowiązków domowych.
Z badań sondażowych wynika także, że Polki są bardzo ambitne - na pytanie, czy byłyby gotowe przyjąć kierownicze stanowisko, twierdząco odpowiedziało 51% pań (i 57% mężczyzn). Kariera nie przysłania nam jednak całego życia – dla 90% kobiet ważniejsze od awansów i możliwości zrobienia błyskawicznej kariery jest to, aby praca zapewniała im komfort i stabilizację.
Niemal 75% Polek zajmujących stanowiska menedżerskie ma ponad 40 lat, męża i dzieci. W Europie sytuacja rodzinna kobiet pełniących funkcje kierownicze jest nieco inna – większość z nich wyżej ceni sobie robienie kariery, niż zakładanie rodziny i posiadanie dzieci. Według ekspertów Polska już wkrótce upodobni się pod tym względem do Zachodu, bo dla większości młodych kobiet najważniejsze jest osiąganie sukcesów zawodowych i coraz bardziej odwlekają one decyzję o zamążpójściu i urodzeniu dziecka.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »