„Mama Reaktywacja II" to druga część kampanii społecznej serwisu mamazone.pl adresowanej do młodych matek. Akcja ma na celu pokazanie problemów, z jakimi borykają się kobiety, które chcą powrócić do aktywnego życia zawodowego po narodzinach dziecka. Pierwsza część kampanii pokazywała problem powrotu do pracy z perspektywy młodych matek. W drugiej organizatorzy chcą skupić się na analizie rozwiązań prawnych i omówieniu problemu z punktu widzenia pracodawców.
W ramach kampanii prezentowane są wyniki badania Eurostatu oraz Gender Index. Celem badania jest pokazanie sytuacji młodych matek na rynku pracy w Polsce na tle państw Unii Europejskiej oraz odpowiedź na pytanie, jak wygląda polskie prawo pracy w teorii i praktyce. O obawach ze strony pracodawców, sytuacji młodych matek na rynku pracy w Polsce oraz o propozycjach rozwiązań legislacyjnych, które ułatwią kobietom podejmowanie decyzji o macierzyństwie dyskutować będą przedstawiciele Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, PKPP Lewiatan, Instytutu Matki i Dziecka, przedstawiciele organizacji pozarządowych (Fundacja Mama) oraz dyrektorzy HR dużych koncernów (pracuj.pl) i znane młode mamy. Cele programu i debaty publicznej: *Poznanie obaw pracodawców związanych z zatrudnianiem młodych matek. *Poznanie problemów, na jakie napotykają pracodawcy planujący zatrudnienie kobiet w ciąży. *Poznanie obaw kobiet związanych z macierzyństwem i późniejszymi problemami ze znalezieniem pracy.
W efekcie jej organizatorzy zapoznają się z możliwościami i propozycjami rozwiązań legislacyjnych, które ułatwią pracodawcom zatrudnianie młodych kobiet w ciąży oraz ułatwią kobietom podejmowanie decyzji o macierzyństwie bez obaw o swoje miejsce pracy.
Organizatorzy pragną wesprzeć inicjatywę zakładania żłobków i przedszkoli przy miejscach pracy przez osoby fizyczne. Myślą też o szeregu działań, które mają na celu podniesienie komfortu życia rodzin wychowujących małe dzieci.