Departament ds. Kobiet, Rodziny i Przeciwdziałania Dyskryminacji w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej realizuje kampanię medialną pod hasłem „Kobieta - Rodzina – Praca”.
Kampania została przygotowana przez zespół pod kierownictwem wiceminister Joanny Kluzik - Rostkowskej z Departamentu ds. Kobiet, Rodziny i Przeciwdziałania Dyskryminacji w MPiPS. Kampania ma na celu zaprezentowanie efektywnych strategii radzenia sobie ze zjawiskami dyskryminacji kobiet na rynku pracy oraz aktywizację zawodową kobiet długotrwale bezrobotnych.
„Kobieta – Rodzina – Praca” to program propagujący metody aktywizacji społecznej i obywatelskiej w środowiskach pracy i środowiskach rodzinnych w celu zapobiegania dyskryminacji. Kampania chce także piętnować takie przejawy dyskryminacji, jak system pracy w nadgodzinach bez dodatkowego wynagrodzenia, zatrudnianie kobiet poza regulacjami kodeksu pracy w celu uniknięcia klina podatkowego oraz obniżanie poczucia wartości własnej pracownika poprzez mobbing.
Dyskryminacja kobiet jest jedną z najbardziej widocznych konsekwencji nieuczciwej konkurencji na rynku pracy w Polsce. Pozostałe skutki to: niski współczynnik dzietności, niska rzeczywista wydajność pracy, rekordowo niski w skali europejskiej udział funduszu wynagrodzeń w wartości dodanej rynku, rekordowo niskie wynagrodzenia i jedno z ostatnich miejsc w rankingu konkurencyjności gospodarek narodowych w Europie.
Kolejnym elementem kampanii „Kobieta – Rodzina - Praca” jest aktywizacja zawodowa kobiet długotrwale bezrobotnych. W czasie kampanii otrzymają one informacje, m.in. o tym, jak: zdobyć przy minimalnym ryzyku fundusze na rozpoczęcie własnej działalności, zdobyć kwalifikacje jako rodzic zastępczy, założyć spółdzielnię socjalną, zatrudnić się w stowarzyszeniu lub fundacji, założyć i zdobyć fundusze na własne stowarzyszenie lub fundację.
W ramach kampanii „Kobieta – Rodzina – Praca” Telewizja Polska emituje cotygodniowy magazyn „Kobieta zaradna”, w którym poruszane są między innymi problemy dotyczące sytuacji na rynku pracy samotnych matek, kobiet mieszkających na wsi, kobiet po 45 roku życia, samozatrudnienia, pozycji kobiet w polityce i nowych form zatrudnienia (telepracy, elastycznych form czasu pracy).
Kampania realizowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »