kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Jak podniesć efektywność pracy
2007/1/25 21:10:00

W ciągu dnia poziom IQ wzrasta lub spada, w zależności od rozproszenia uwagi i innych czynników. Oto 6 sposobów pomagających osiągnąć maksymalną wydajność i bystrość umysłu, nawet jeśli plan dnia jest napięty i chaotyczny.


1. Czas na wiadomości

Należy odpierać chęć nieustannego sprawdzania poczty elektronicznej i telefonu komórkowego. Większą wydajność zapewni nam ustalenie konkretnej pory, którą poświęcimy na odebranie i odpowiadanie na wiadomości.

2. Sen to zdrowie

Brak odpoczynku stanowi jedną z głównych przyczyn obniżenia wydajności i zwiększenia ilości popełnianych błędów. Dlatego eksperci zalecają 8 godzin snu dziennie, które przyczynią się do podniesienia osiągów zawodowych.

3. Sport to zdrowie

Ćwiczenia fizyczne wspomagają krążenie krwi, a co za tym idzie, pracę umysłu. Aby polepszyć naszą kreatywność, zdolność zapamiętywania i czas reakcji, wolne chwile poświęcajmy na wysiłek fizyczny dostosowany do naszego wieku i potrzeb.

4. Trening umysłowy

Ćwiczenia umysłu zapewniają poprawę zdolności szarych komórek. Dlatego podejmijmy się nowych wyzwań intelektualnych, aby wzmocnić połączenia między komórkami nerwowymi w mózgu. Służy temu nauka języka obcego, zainteresowanie nową dziedziną życia a nawet układanie puzzle i czytanie książek. Dzięki takiej stymulacji umysłu można zredukować związaną z wiekiem utratę pamięci.

5. Rozważne odżywianie

Dieta bogata w przeciwutleniacze tj. witaminę C, E i beta-karoten oraz w witaminę B, przyczynia się do polepszenia pamięci i jasności umysłu. W południe zjedzmy owoc, który dostarczy nam niezbędnych węglowodanów. Ochota na przegryzienie czegoś słodkiego może oznaczać początkową fazę odwodnienia, więc nie zapominajmy o piciu dużej ilości wody mineralnej.

6. Pozytywne myślenie

Naukowiec Richard Davidson odkrył, że skupienie myśli i emocji na czymś pozytywnym wpływa korzystnie na pracę mózgu. Nawet 10 minut w ciągu dnia poświęconych na kontemplację czegokolwiek oddziałuje dodatnio na nastrój i bystrość umysłu.


()
Oprac: Monika Magda

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: IQ, efektywność, praca, terminy, zmęczenie


 


 


 
Przepis dnia: Pavlova biała z kiwi

Uzależnia i powoduje, że ci którzy szukali dotąd zastosowania dla "nadmiarowych" białek, mają problem co zrobić z żółtkami.»