kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Jak podniesć efektywność pracy
2007/1/25 21:10:00

W ciągu dnia poziom IQ wzrasta lub spada, w zależności od rozproszenia uwagi i innych czynników. Oto 6 sposobów pomagających osiągnąć maksymalną wydajność i bystrość umysłu, nawet jeśli plan dnia jest napięty i chaotyczny.


1. Czas na wiadomości

Należy odpierać chęć nieustannego sprawdzania poczty elektronicznej i telefonu komórkowego. Większą wydajność zapewni nam ustalenie konkretnej pory, którą poświęcimy na odebranie i odpowiadanie na wiadomości.

2. Sen to zdrowie

Brak odpoczynku stanowi jedną z głównych przyczyn obniżenia wydajności i zwiększenia ilości popełnianych błędów. Dlatego eksperci zalecają 8 godzin snu dziennie, które przyczynią się do podniesienia osiągów zawodowych.

3. Sport to zdrowie

Ćwiczenia fizyczne wspomagają krążenie krwi, a co za tym idzie, pracę umysłu. Aby polepszyć naszą kreatywność, zdolność zapamiętywania i czas reakcji, wolne chwile poświęcajmy na wysiłek fizyczny dostosowany do naszego wieku i potrzeb.

4. Trening umysłowy

Ćwiczenia umysłu zapewniają poprawę zdolności szarych komórek. Dlatego podejmijmy się nowych wyzwań intelektualnych, aby wzmocnić połączenia między komórkami nerwowymi w mózgu. Służy temu nauka języka obcego, zainteresowanie nową dziedziną życia a nawet układanie puzzle i czytanie książek. Dzięki takiej stymulacji umysłu można zredukować związaną z wiekiem utratę pamięci.

5. Rozważne odżywianie

Dieta bogata w przeciwutleniacze tj. witaminę C, E i beta-karoten oraz w witaminę B, przyczynia się do polepszenia pamięci i jasności umysłu. W południe zjedzmy owoc, który dostarczy nam niezbędnych węglowodanów. Ochota na przegryzienie czegoś słodkiego może oznaczać początkową fazę odwodnienia, więc nie zapominajmy o piciu dużej ilości wody mineralnej.

6. Pozytywne myślenie

Naukowiec Richard Davidson odkrył, że skupienie myśli i emocji na czymś pozytywnym wpływa korzystnie na pracę mózgu. Nawet 10 minut w ciągu dnia poświęconych na kontemplację czegokolwiek oddziałuje dodatnio na nastrój i bystrość umysłu.


()
Oprac: Monika Magda

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: IQ, efektywność, praca, terminy, zmęczenie


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »